Sunday, January 21, 2007

Söndag

Har precis haft en lugn söndag, först en promenad själv och sen fika med K och E på programmet. Om en stund kommer mamma och pappa för att fika och gratta A som fyllt år under veckan. En vecka som började strömlöst från söndag till onsdag. Det började kännas som man bor utanför allt form av redlighet. Strömmen kom tillbaka som en gudagåva vid halvsex i onsdagskväll och jag skulle ha gäster vid 19:00, snacka om snabbstädning. Innan dess hade vi haft en sladd från ett elverk in i köket för att klara frysen. Vatten och avlopp har vi ju tackvare att det är kommunalt. Alltså bör jag inte klaga med tanke på hur andra haft det. Är det 2007 då både el och tele kan slå ut så stora delar av landet???

3 comments:

Anonymous said...

jojo. man vet hur det är på landet!!!! vi fick strömmen på lördagsem. fördelen är -att det sen är roligt att dammsuga o laga mat ett tag....ja eller..
i alla fall är det snart dags för vår kära revisor i flerohopps vi unga klubb att ta sej an det avancerade jobbet att göra revision.
jag ska bara göra klart....hm- det felar lite pengar i kassan-minns inte att jag varit där o nallat ; (o i så fall hade jag tagit mer. )haha. vi hörs monika i jonsryd

Emma said...

Ja visst är vi sårbara!!! D hade laddat med elverk han oxå, men handikappad blir man ju!

Karin Helmersson said...

Självklart löser vi lite revision, hör av dig när du känner dig redo...