Monday, January 08, 2007

Insändare

Fick igår iväg en insändare mot sossarna i Nybro kommun, för den som inte orkar vänta på att den kommer i tidningen så finns den här:

Olika verkligheter före och efter valet

Markus Lundh (S) skrev på insändarsidan under våren 2006 att ”Nybro kommuns goda ekonomi tillåter satsningar”. Han konstaterade att kommunens resultat åren framöver skulle peka på rekordöverskott på upp emot 45 miljoner/ år. Det skulle finnas utrymme för satsningar inom skolan och äldreomsorgen.

Nu ett knappt år senare låter det annorlunda, skatten måste höjas, personal sägs upp inom skolan, äldreomsorgen kommer behöva göra förändringar för att få budgeten att gå ihop, bibliotek måste läggas ner i ytterområdena. Listan kan göras lång. Dessutom har nämnderna fått uppdraget att fundera över vad som är prioriterad verksamhet, vad är inte lagstadgat att utföra osv. Att verkligheten kan förändras så snabbt, kan det bero på att den ena versionen var före och den andre efter valet i september? Vilket av detta redovisades för väljarna?

Karin Helmersson, vice ordf i omsorgsnämnden i Nybro (C)


Obs jag hittade en rolig länk ni inte bör missa, lite blå kanske men kul:

http://www.youtube.com/watch?v=OWVSOvqlB_Q&mode=related&search

3 comments:

Anonymous said...

jag är med! jag är länkad till! woohooo vad glad jag blir, lilla borgare där! ;)

Karin Helmersson said...

Jag är ju en snäll människa som du vet!

Anonymous said...

det är väl ett under att du är det trots din politiska åsikt höhöhöö

Orreforsaren hade förresten inte läst din inlägg ordentligt när vi pratade om det, han visste inte alls vad jag pratade om för "blå" länk, jag bannade honom nogsamt.