Sunday, November 19, 2006

Beachbuggy och fotboll

I torsdags var vi pa beachbuggytur hela dagen. Vi akte i sandbackar, langs stranden, genom byar och hann stanna vid insjoar. Vi hade en heltrevlig chauffor som hette Bruno, han var engelsktalande vilket var en stor fordel. Han var kanonduktig pa att guida, beratta om livet i omraderna osv. Vi fick tva stopp som ej var beraknade, buggyn gick sonder mitt ute i varsta sandomradet (oken kanns lite hart att anvanda), en annan buggy med ett svenskt par parakte turen med oss i en annan buggy och med gemensamma krafter samt rep kunde buggyn lagas tills vi kom till en bilverkstad (sa nu har vi aven sett en brasilansk bilverkstad frán insidan). Vi har lovat Bruno bilder pa detta som han kan ha som avskrackande exempel om fler vill "aka med kansla". Det ar just det alla forare fragar innan turen "med eller utan kansla". Jag kan dock avsloja att vi valt att aka hyfsat lugn och turen var precis lagom, lite kansla i magen i backarna utan att man var skitradd.

I lordags var det dags for fotboll, landets stora sport. Ivriga som bavrar gav vi oss ivag for att se detta spektakel. Det var fullsatt, 28 000, arenan hade tydligen innan tagit in 50 000 vilket ar fullstandigt obegripligt. Natals lag heter Americas och de lyckades prestera ett mal i slutminuterna men forlorade med 1-2. Det var varmt som i helvetet att sta pa laktaren men jag och en annan tjej hittade efter ett tag plats i skuggan. Jag kan lova att publiken later nagot mer an pa Nybro Vikings hemmamatcher....

Som over allt annars ater man en massa aven pa fotboll, grillspett, salgados, frukt, notter, ol och rakor fanns det exempelvis.

De sista dagarna vi har kvar har kommer vi vara pa stranden.

2 comments:

Emma said...

Häftigt att ha varit på fotboll i ett land där det är så stort. hade till och med jag kunnat tänka mig! (och ändå ratade jag Örsjö IF:s matcher i år!) Ser fram emot att se era brunbrända ansikten nån gång snart!

fridakarolina said...

Ah, det låter som ni har haft en underbar resa hittills! Ska bli kul att se lite bilder på bloggen framöver...