Monday, February 09, 2009

att acceptera....

Förra veckan kom beskedet att partiet gjort upp med alliansen i energifrågan. De flesta vet nog resultatet. Satsningar på förnyelsebar energi till priset av uppriven stopplag till att bygga nya reaktorer. (Det finns dock fortfarande ett tak på tio reaktorer). Besvikelsen bland centerpartister var stor, även om jag insett att frågan inte är viktig för alla. Själv intog jag ombudsmannarollen att informera, diskutera och vara tillgänglig för att hjälpa till. Har nog inte hunnit känna efter själv riktigt, det går ju inte att förneka att denna fråga engagerat mig sedan jag gick med i CUF. Den andra sidan är att det är skönt att Alliansen lyckats enas i denna fråga, det kommer ställa till det för S. Ja, nu följer diverse aktiviteter på jobbet för att informera mera om denna fråga.

3 comments:

Emma said...

Jag vet hur du känner det!

Anonymous said...

Hälsa Andreas att han får gå in och vinna en "latte-hållare" hos mig.. /Jessica

Anonymous said...

lart mycket