Wednesday, March 14, 2007

våren är på väg, solen skiner!

Har varit ledig hela dagen, härligt, kommer precis från en promenad då jag sett att myrorna är ute, härligt vårtecken. Det andra vårtecknet är att grannarna är ute. Efter att knappt pratat med varandra under ett par månader har nu alla tagit sig ut för att börja röja i trädgården. Våra lite äldre grannar stod på stege i äppelträdet och beskar grenar. Tekniken för detta verkade vara utmärkt, ibland tror jag vi överdriver äldres personers behov av service av olika slag... Kanske jag ska be dem komma ner och ta en titt på vårt plommonträd?

2 comments:

Anonymous said...

Visst är det underbart mer våren! :) Idag när jag var ute på promenad i solen såg jag en man som satt i en trädtopp och klippte grenar. Såg lite värre ut än att stå på en stege, men varför inte så länge man inte är höjdrädd som jag...

fridakarolina said...

Oops, det blev anonymt...men det var ju jag, Karolina!