Saturday, October 14, 2006

nya stövlar

Har idag varit på stan (Nybro), tog först en sväng in på den nya skoaffären i Nybro. Tjejen bakom kassan frågade snabbt om jag kollade efter något särskilt, stövlar hör jag mig själv säga, okej, "här är ett par jättesköna och jättevarma säger tjejen". "Nej jag vill ha några man kan använda inomhus ex på fest svarar jag". Hon plockar fram ett par andra, egentligen inte min stil, sugersköna samt att de går att stänga utan problem över vaden (ingen självklarhet när det gäller stövlar). Jag blir förtjust och några minuter senare står jag utanför butiken med kasse och 600 spänn fattigare. Frågan är: Hur ofta är jag på fest iklädd stövlar??? Snacka om inpulsköp utan förvarning, jag är fortfarande i chock. Jag brukar i och för sig inpulshandla men inte på detta sätt. Jag ska prova dem ikväll. A undrade vilka andra par som nu ska slängas, som om det fanns någon sådan logik i ett köp av nya stövlar.

11 comments:

Frida said...

Kul med impulsköp!! Förstår inte alls logiken i att slänga ett par när man köper nya...

Karin Helmersson said...

Nej jag väntar fortfarande på en förklaring...

fridakarolina said...

Haha, så härligt med nya stövlar! Jag blir också glad varje gång jag hittar sådana som går att få på sig över vaden, det är inte det lättaste. Problemet är att när man väl hittar sådana är det svårt att avstå från att köpa dem, vilket oxå inneburit en del impulsköp för mig. Men man kan väl inte ha för många par skor? ;)

Karina Helmersson said...

vaddå slänga ett par andra par, nu väntar vi på en förklaring!!!! jag vill se stövlarna snart, kom hit med dem på så kan du få se tapeterna samtidigt : )

Anonymous said...

Jag skulle oxå vilja se dom.....

Anonymous said...

Man ska inte köpa nya stövlar om man redan har en massa par. I så fall håller jag med sambon!

Anonymous said...

Tack Roggan! Det värmde. konstigt nog har jag fortfarande inte fått sett dom......

Anonymous said...

Stackars sambo som inte fått se dem!! Men det är väl som vanligt med impulsköp - shoppingtarmen drog - o när man kommer hem ställer man in dem längst in i garderoben under parollen "kan vara bra att ha"!

Karin Helmersson said...

Hej hallå, jag har inte undanhållit sambon att titta, tom. erbjudit detta, men det har inte varit av intresse. Jag är svårt orättvist behandlad!

Anonymous said...

Ja det är säker att du erbjudit! När ni var på väg till hockeyn och var sena så ni skulle missa matchen om ni kollade eller något liknande!

Anonymous said...

Har nu sett stövlarna. Har fortfarande inte godkänt dom men tydligen ska dessa behållas ändå......